המכון הנו ארגון ישראלי ומטרותיו מחקר, הוראה ושירותים בתחום מדעי תקשורת. המכון שם לו למטרה לקשור בין מדעי החברה וקהילת אנשי האינטרנט. מאז היווסדו המכון יצר קורסים ותוכניות לימוד במגוון מקצועות של מדעי החברה עם דגש למחקר מעמיק של מגמות אינטרנטיות. כמו כן, המכון חבר בהתאחדות הבינלאומית של חוקרי האינטרנט.
תוכנית הלימודים במכון תואמת את מבנה הלימודים באוניברסיטאות ומכללות בישראל. במכון מלמדים מרצים צעירים, בעלי תואר דוקטור (Ph.D.), דינמיים ועם ניסיון רב בהוראה ובמחקר אינטרנטי. המכון מציע הוראה ביחס אישי, כיתות קטנות של תלמידים, סיוע של יועצי הוראה במשך כל שעות היממה, באמצעות אימיילים, וסיוע טלפוני בשעות היום. תוכניות הלימודים במכון פותחו על-ידי מיטב המומחים של העולם האקדמי, בשילוב של יישומיים מעשיים של תעשיית האינטרנט. 

חברת המכון לחקר הזהות חברה פרטית הפועלת למען קידום מערכת החינוך בישראל. החברה נוסדה בישראל ב-2008 על ידי על-ידי ד"ר מרינה שורר-זלצר שמשמשת ראש המכון. המכון פועל בישראל ובקניה ומלמדים בו כ-12 עובדים ומרצים. המכון מלמד במגוון מקצועות של מערכת חינוך ישראלית. מורי המכון הוכשרו להוראה מקוונת ולרובם תארים מתקדמים במגוון מקצועות הלימוד, בתכנון לימודים, במדידה והערכה וכן בטכנולוגיה. טרם הקמתה ורישומה בישראל כחוק אנשי החברה עסקו במחקר וחינוך של תלמידים און-ליין וגיבשו ניסיון רב בפיתוח חומרי לימוד והוראה מתקדמים המתאימים לסביבת הלימוד האינטרנטית. עיקר הפעולות הדדקטית והמחקרית של מורי המכון מתמקדת בפיתוח תוכניות בינלאומיות מתוקשבות בתחומי מדעי הרוח ובהוראה אקדמית מקוונת. הקהלים שבהם התמקדה החברה בנושא של פיתוח קורסים והדרכות הם: גילאי בית ספר כולל התיכון, סטודנטים להשכלה גבוהה, אנשים עם מגבלויות ואנשי הגיל השלישי. שעות ההוראה של הקורסים הסינכרוניים של מותאמים להוראה בכל היבשות ובדרך כלל ניתנים בהפרשים של 8 שעות סביב היממה. התמיכה הטכנית באתר החברה זמינה 18 שעות ביום. החברה פיתחה מגוון של קורסים מקוונים העוסקים בהוראה מקוונת כמו גם קורסים מקוונים בתחומי הפילוסופיה וההיסטוריה של התפתחות ולימוד האינטרנט. החברה מפתחת סביבה לימודית ב-3 שפות: אנגלית, עברית ורוסית.

זוהי התוכנית הראשונה בישראל שמביאה לאינטגראציה בין ניסיון מעשי בתחום האינטרנט והמחקר האקדמי. שיעורים של המכון משלבים: תיאוריה, הדרכה ובניית פרויקט אישי באינטרנט. הלימוד מתקיים בכיתות, בחדרי מחשב, בקבוצת הלומדים ובאמצעות כלים אינטרנטיים ללימוד עצמאי.

החל משנת הלימודים תשע"א החברה מפעילה מערך לימודי של קורסים לאוכלוסיה של ילדים של ישראלים או יהודים בעברית. מיטב המורים הישראליים אשר להם הכשרה חינוכית ממדרגה ראשונה ילמדו את הכיתות הוירטואליות. הכיתות תהינה בנות 3-5 ילדים כך שכל ילד יוכל למצא את הפוטנציאל לימודי וחינוכי של השיעור. הסביבה הוירטואלית היא נוחה וקלה עבור הילדים של היום שלומדים מגיל הרך להיעזר במחשב במשחקים ותוכניות. לכן, מניסיונינו, הלימוד דרך האינטראקציה האינטרנטית הנה חוויה מעניינת ומאתגרת עבור מרבית הילדים. לרשימת הקורסים הפתוחים בשנת הלימודים הבאה לחצו כאן

החניכים ישתמשו בפלטפורמת הלמידה המקוונת שתפותח במסגרת הפרויקט כדי לשפר את מיומנויות העבודה השונות, להפיק תועלת באמצעות הערכה רציפה ולקבל הסמכה בסוף התהליך. הבודקים האנושיים יעריכו את טיב ההתקדמות מול מבדקים ופלטים של המערכת. הרעיון המרכזי מאחורי ארכיטקטורת היישום של הפרויקט הוא לספק למשתמשים ממקומות שונים ידע רב תחומי בצורה של ​​קורסי סייבר, ​​מעבדות וירטואליות בסייבר, ייעוץ, וכו. הפלטפורמה תשתמש גם במתודולוגיה של ביזור ידע וחוכמת המונים, כאשר יוצע למומחים ולומדים מתקדמים לעלות חומרים איכותיים שיוצוע לציבור הרחב לאחר הערכה של וועדת המכון את איכותם ותועלתם ללימוד סייברי.

המכון מפתח תוכניות לימוד וקורסים למגוון מקצועות בתחומי היבטחון בהתאם לצורך בשוק העבודה והתפתחות מקצועית של חניכים בתחומי הביטחון: סייבר, ניהול אבטחה, מודיעין, חקירות ותשאול, הגירה וביטחון לאומי, חינוך לסייבר והדרכה.

X